אילת-אילות אנרגיה

מי אנחנו?

חברת אילת-אילות אנרגיה מתחדשת היא סיפור של חזון, חדשנות ומחויבות לעתיד ירוק יותר. הוקמה ב-2012 כחברה לתועלת הציבור, עם מטרה נועזת: להפוך את אזור אילת וחבל אילות למובילים עולמיים בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה שמה לעצמה יעד שאפתני – להביא את האזור לעצמאות אנרגטית מלאה, המבוססת על 100% אנרגיה מתחדשת. יוזמה זו לא רק מקדמת את הקיימות הסביבתית, אלא גם מחזקת את החוסן הכלכלי והאנרגטי של האזור.

פעילות החברה

פעילותה של אילת-אילות מקיפה מגוון רחב של תחומים. החל מייזום וליווי פרויקטים להקמת תחנות ייצור אנרגיה מתחדשת, דרך פיתוח מערכות אגירה מתקדמות, ועד להקמת מרכזי נתונים חדשניים. החברה מובילה פרויקטים פורצי דרך בתחום האגרוולטאי, המשלב חקלאות וייצור אנרגיה סולארית, ומקדמת את השימוש במימן ירוק כמקור אנרגיה עתידי. בנוסף, היא מפתחת פתרונות חדשניים לניצול יעיל של משאבי הטבע הייחודיים לאזור, כגון אנרגיית השמש והרוח המדבריות.

מעבר לפעילות הטכנולוגית, אילת-אילות משקיעה רבות בפיתוח ההון האנושי. היא מנהלת את קהילת החדשנות באנרגיה של ישראל מטעם גופים ממשלתיים מובילים, מקיימת קורסים אקדמיים והכשרות מקצועיות, ומארגנת אירועים וכנסים בינלאומיים, כמו הכנס השנתי לאנרגיות מתחדשות. פעילויות אלו מסייעות ביצירת מוקד ידע וחדשנות, המושך אליו מומחים וחוקרים מרחבי העולם.

שיתופי פעולה מוצלחים

שיתופי הפעולה הם מפתח להצלחתה של אילת-אילות. החברה עובדת בשיתוף עם חברות מובילות מהמגזר הפרטי, סטארט-אפים חדשניים, ומוסדות מחקר מהארץ ומהעולם. באמצעות שותפויות אלה, היא מחזקת את שרשרת הערך האזורית ותורמת לפיתוח הכלכלי של הנגב וישראל כולה. שיתופי פעולה אלו מאפשרים גם העברת ידע וטכנולוגיות מתקדמות, מה שמחזק את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום האנרגיה המתחדשת.

עתיד החברה

הפרויקטים העתידיים של החברה מרשימים בהיקפם ובחדשנותם. בין היתר, היא מתכננת להקים 5,000 דונם של מתקנים אגרוולטאיים, ליצור עמק מימן ירוק בערבה, ולהקים מתקני אגירה שיאפשרו אספקת אנרגיה מתחדשת 24/7. בנוסף, החברה פועלת למשוך לאזור צרכני חשמל תעשייתיים גדולים, במטרה להגדיל את הייצור המקומי ולצמצם את התלות ברשת ההולכה הארצית.

לסיכום

אילת-אילות אנרגיה מתחדשת מהווה מודל ייחודי לפיתוח אזורי בר-קיימא, המשלב חדשנות טכנולוגית עם אחריות סביבתית וחברתית. באמצעות פעילותה, היא לא רק מקדמת את השימוש באנרגיה נקייה, אלא גם יוצרת הזדמנויות תעסוקה, מושכת השקעות, ומציבה את ישראל בחזית העולמית של מהפכת האנרגיה הירוקה. החברה ממשיכה לחתור לעבר חזונה, תוך שהיא מעצבת את עתיד האנרגיה של ישראל ומשמשת מודל השראה לאזורים אחרים בעולם.