משאב אנרגיה בע"מ

מי אנחנו?

הלוגו של משאב אנרגיה בע"מ

משאב אנרגיה בע"מ

משאב אנרגיה בע"מ היא חברת בת של חברת ההחזקות משאב

משאב הוקמה בשנת 1963 כחברת החזקות, החזקתה העיקרית היא נשר מפעלי מלט ישראליים. עד שנת 1998 הייתה החברה בבעלות משותפת של כלל תעשיות וכור תעשיות, כשעברה לבעלות מלאה של כלל תעשיות במסגרת עסקאות למכירות הדדיות של החזקות משותפות, בה גם עברה השליטה בחברת ECI Telecom לכור. באותה שנה גם מכרה לאיש העסקים ישראל בורוביץ את השליטה בחברת גרנית הכרמל (שהיא בעצמה חברת החזקות המחזיקה בין השאר בבעלות על החברות: סונול, סופרגז ויצרנית המצברים וולקן).

בשנת 1996, רכשה משאב 24% ממניותיה של "קבוצת גולד בונד בע"מ", שעיסוקה העיקרי הוא הפעלת מסוף מטענים ומחסני ערובה בנמל אשדוד, ובהמשך רכשה "גולד בונד" כ-25% ממניות מספנות ישראל. בשנת 1998, מכרה את החזקתה ב"גולד בונד" אך רכשה ישירות 19% ממספנות ישראל. בשנת 2017, נמכרה ההחזקה של משאב במספנות ישראל לאחר שהחלה לייבא מלט לישראל ולהתחרות בחברת נשר.

בשנת 2001, מכרה כלל תעשיות 25% ממניות החברה לחברת המלט האירית CRH לפי שווי של כ-600 מיליון דולר. כתוצאה מהמכירה ירדה כלל תעשיות לאחזקה של 75% במשאב.

הקמת משאב אנרגיה בע"מ

בשנת 2004, הוקמה חברת הבת משאב אנרגיה בע"מ, במטרה לרכז תחתיה את פעילות החברה בתחום האנרגיה ולהיכנס לתחום ייצור החשמל, וגייסה לשם כך סכום של 200 מיליון שקל. בדצמבר 2006 ,חתמה משאב עם חברת EMG על הסכם לרכישת גז טבעי ממצרים לתקופה של 15 שנה (שדה הגז תמר עדיין לא התגלה באותה עת), לצורך הקמת תחנת כוח לייצור חשמל באמצעות גז טבעי אשר יספק את עיקר החשמל שייוצר בו למפעל נשר ברמלה ויוזיל את עלויות האנרגיה של נשר. בסוף שנת 2009 השלימה משאב, את הקמתה של תחנת כוח בחצר מפעל נשר תעשיות מלט בהספק של 45 מגה-ואט בהשקעה כוללת של 150 מיליון שקל. בהמשך הורחב כושר הייצור להספק של 120 מגה-ואט.

מאז הקמתה, צברה משאב אנרגיה ידע רב וניסיון בפרויקטים מורכבים בתחום האנרגיה, והקימה באופן עצמאי את תחנת הכוח נשרים, מראשונות תחנות הכוח הפרטיות בישראל. לחברה יכולות מוכחות לפיתוח מוצלח של פרויקטי אנרגיה, החל מהיכרות עמוקה עם הסביבה הרגולטורית והעסקית של משק האנרגיה הישראלי ויכולות EPC וO&M עצמאיות.
משאב אנרגיה פעילה בתחום אספקת החשמל דרך חברת נשרים אנרגיה ומספקת מזה כעשור חשמל איכותי ובמחירים תחרותיים למגוון לקוחות בכל מגזרי המשק הישראלי, בנוסף לחברה רישיון מספק פרטי דרכו היא באמצעותו היא מספקת חשמל מוזל ללקוחותיה תוך יישום פתרונות כגון אגירה אנרגיה וניהול חכם של צריכת החשמל.