י.ו.א.ל

מי אנחנו?

י.ו.א.ל

יואל ירושלים אויל אקספלוריישין היא חברת אחזקות ישראלית.

הסטוריית החברה

יואל התאגדה בשנת 1982 ופועלת בשוק עד היום. החברה הוקמה על ידי אי העסקים יוסף אלמליח וארמנד הארמר, מיליונר יהודי- אמריקאי. תחת החברה הוקמה חברת בת "ישראמקו אינק, שהונפקה בבורסת נאסד"ק בארצות הברית.

בשנת 1985, ישראמקו שיתפה פעולה עם יואל, פספורט בע"מ נפטא, דלק דלק אנרגיה ושותפים נוספים והקימו את נגב 1 "שותפות מוגבלת". השותפות פעלה ביחד על מנת לחזק את החזקת החברות בשוק ההאנרגיה, אך לא צלחה עקב בעיות פנימיות בין החברות ולבסוף ההשקעה בסך 19 מיליון דולר נכשלה בחיפושי נפט וקידוחים התמוססה.

בינואר 1993 רכשה יואל מחצית מהזכויות על מתחם התעשייה של נמל התעופה (לימים בשם "איירפורסט סיטי ") פרוייקטים משרדיים בסך 385,000 מטר מרובע ומתקן פיתוח היי-טק הוקם על אדמתו החקלאית במושב ברקת ליד בן גוריון. בשנת 2006 הונפקו ניירות ערך של חברת איירפורט סיטי בבורסה לניירות ערך בתל אביב והיא הפכה לזרוע הנדלן של החברה.

עד 1993 היה אהוד אולמרט אחד מחברי הדירקטוריון  של החברה עד שפרש שהפך להיות ראש עיריית ירושלים. בשנות התשעים היא החזיקה במניות של 20% ב- A.R.M. שבנתה את שכונת לב הפארק ברעננה פרויקט שכלל 756 יחידות דיור ומרכז מסחרי.

הרחבת תחומי פעילות

תומי הפעילות של החברה כיום היא כחברת אחזקות שעוסקת בכמה תחומי פעילות נרחבות בשוק הישראלי:
– נדל"ן מניב: באמצעות החזקתה בחברת איירפורט סיטי היא בעלת פארק העסקים בין הדולים בישראל. החברה מחזיקה גם בין היתר את כל הנדל"ן של חברות האוטובוסים "אגד" בישראל.

– אנרגיה טבעית – החברה מחזיקה באמצעות נפטא בחברות הדולות בישראל ייצור גז טבעי והיא לוקחת נתח שוק מכובד בעסק האנרגיה הטבעית

– מלונאות – חברת יואל גם כן מחזיקה בהמון קבוצות של נדלן המלונאות בארץ ישראל מאילת עד קרית שמונה היא הצליחה להתברג ולהתפרס בתוך שוק המלונאות