אשטרום אנרגיה מתחדשת

מי אנחנו?

לוגו אשטרום אנרגיה ירוקה ומתחדשת

אשטרום אנרגיה מתחדשת

אשטרום אנרגיה מתחדשת היא זרוע האנרגיה מתחדשת של קבוצת אשטרום

תחילת הדרך

אשטרום נוסדה בפברואר 1963 תחת השם "אשטרום חברה להנדסה". בשנות ה-80 של המאה ה-20 ייצרה אשטרום במפעל באשקלון מבנים מודולריים תחת השם "אשקובית" – אשדר קוביות. שיטת הבנייה המודולרית שאפשרה בניית שכונות גדולות בפרקי זמן קצרים הייתה פופולרית במיוחד ביהודה ושומרון. ברוב היישובים השכונות הראשונות נקראו מאוחר יותר בשם "שכונת האשקוביות". איכות המבנים טובה יחסית ורבים מהם בשימוש עד היום.

בשנת 2004 שם החברה הוחלף ל"קבוצת אשטרום".

מייסדת נוספת של החברה היא חברת ההחזקות "אלייד", אשר עד לחודש אוגוסט 2018 היו בבעלותה כ־20% ממניות החברה, אז מכרה זו את עיקר החזקותיה לחברה יונדקו.

רמי נוסבאום וגיל גירון, בני הדור השני למייסדים, מכהנים בה כמנכ"לים משותפים.

תחומי פעילות רבים 

קבוצת אשטרום פיתחה את עצמה בתחום הבנייה בהמון רבדים וכיום מחזיקה המון תחומי פעילות שביניהם:

קבלנות בניה ותשתית בחו"ל – מבצעת עבודות בניה של פרויקטים קבלניים בתחום הבניה והתשתית בניגריה וג'מייקה
יזמות נדל"ן למגורים בחו"ל – ייזום, פיתוח ומכירה של קרקעות ויחידות דיור בארצות הברית, פורטוגל, רומניה ובולגריה
נדל"ן מניב להשקעה בחו"ל – ייזום, הקמה, השכרה, השבחה ותפעול של מבנים לתעשייה, משרדים ומסחר בסרביה, רומניה ובולגריה.
נדל"ן מניב להשקעה באמצעות חברת "אשטרום נכסים"

הכניסה לתום האנרגיה הירוקה

הקבוצה מחדשת את עצמה ורואה את תחום האנרגיה המתפתח כאחד המנועים העיקריים לצמיחה של הפעילות שלה בשנים הקרובות ומרחיבה את זרועות פעילות האנרגיה הירוקה אל כלל התחומים שבה היא מתעסקת, החל מבנייה ירוקה ועד לתעשיות בטון שתומכות יותר בשוק האנרגיה הירוקה בעולם.

החברה משקיעה בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת בשלבי פיתוח שונים, החל מפיתוח ראשוני (Greenfield) דרך פיתוח מתקדם, ובמקרים מתאימים גם פרויקטים מחוברים. בנוסף לתחום ייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת, החברה מתעתדת להרחיב את פעילותה גם בסגמנטים משלימים נוספים, לרבות אגירת אנרגיה, מסחר באנרגיה, אספקת אנרגיה, ניהול מקומי של חשמל, ועוד.

החברה פועלת במספר שווקים גיאוגרפיים עיקריים בדגש על ארה"ב, אירופה (מזרח אירופה ודרום אירופה), וישראל.

צבר הפרויקטים הנוכחי של החברה כולל כ- 1,100 מגה סולארי בפיתוח בארה"ב, אחזקות מיעוט בפרויקט הרוח הגדול בפולין בהספק של כ- 257 מגה וואט (220 מגה בהפעלה מסחרית ו- 37 מגה בהקמה), ופרויקטים סולאריים נוספים בישראל (בהקמה ובפיתוח). החברה פועלת על מנת להרחיב מהותית את צבר הפרויקטים הקיים של החברה בשווקי היעד העיקריים של החברה באמצעות השקעה בפרויקטים גדולים ו/או פלטפורמות פיתוח בתחום האנרגיה.