או.פי.סי אנרגיה

מי אנחנו?

או.פי.סי אנרגיה

איך הכל התחיל?

בשנת 2009 רכשה החברה לישראל 80 אחוזים ממניותיה של חברת או.פי.סי. רותם בע"מ ממי שהחזיקה בה באותה העת – עופר אנרגיה. או.פי.סי. רותם בע"מ זכתה כחמש שנים לפני כן (שנת 2004) במכרז על זכויות להקמת תחנת כוח במישור רותם, כאשר עסקת הרכישה הושלמה בשנת 2010.

בשנת 2010 אכן התחילה הבנייה של תחנת הכוח במישור רותם שהייתה תחנה במחזור משולב. הבנייה הסתיימה בשנת 2013 והתחנה הייתה לתחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל (כ-400 מגה ואט). תואר זה הוחלף להיות התחנה השלישית בגודלה בישראל החל משנת 2015, עם הקמתן של תחנות דליה ודוראד.

2010 הייתה גם שנת ההקמה של חברת או. פי. סי אנרגיה, שהוקמה כחברת בת של או.פי.סי. כיום החברה היא חברה ציבורית שמקימה, מפעילה ומנהלת תחנות כוח בישראל, תחת שליטתה של חברת קנון הולדינגס.

המשך הדרך של החברה

החברה (שהוקמה תחילה בשם איי.סי. פאואר) רכשה בשנת 2015 חברה אחרת שהחזיקה ברישיון להקמת תחנת כוח בחדרה שהייתה מיועדת לספק את צרכי החשמל של מפעל הנייר הסמוך. כשנתיים לאחר מכן נרשמו ניירות הערך של החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, על פי התשקיף שפרסמה החברה לציבור. כמעט 400 מיליון שקלים גויסו בהנפקתה הראשונה בבורסה.

מבט לעתיד

החברה רכשה בשנת 2018 כ-95% ממניותיה של חברת 'צומת אנרגיה', שמחזיקה בזיכיון להקים את תחנת הכוח בצומת פלוגות שתהיה תחנה על בסיס טכנולוגית מחזור פתוח. מטרת התחנה היא גיבוי לרשת החשמל הארצית בנקודות בהן הביקוש יגיע לשיאו.

עיקרי הפעילות של חברת או.פי.סי. אנרגיה

כדי לשמור על מעמדה כחברה מובילה בתחומה, מצהירה או.פי.סי. אנרגיה על ביצוע ושיפור בכל אחד מתחומי הפעילות:

  1. ייזום ופיתוח של מתקני ייצור חשמל ואנרגיה לטובת לקוחות קיימים וחדשים על ידי מינוף הון קיים של החברה.
  2. איתור קרקעות, רגולציה, גיוס מימון לפרויקטים ופעולות ניהוליות נוספות לייעול תהליכים.
  3. תפעול ותחזוקה של הפרויקטים הקיימים.
  4. ניהול מכירות האנרגיה באופן יעיל וזמין בעזרת טכנולוגית מחשב ומגוון אמצעי ייצור.

לצד כל אלו הצהירה החברה על הקפדה ומחויבות לזיהוי השפעות סביבתיות, בקרה עליהן, ופעילות למען צמצומן ככל הניתן.